www.mestosmirice.cz
Úvodní stránka Město Smiřice Úřední deska Orgány města Městský úřad Kultura Sport
právě prohlížíte ...  Město Smiřice | Co o nás napsali | 2016 | Duben
Aktuality z radnice
Město Smiřice
Statistické údaje
Hlavní dokumenty města
Mapa města, seznam ulic
Rodov a Trotina
Historie Smiřic
Kronika města
Znak města
Památky ve městě
Čestní občané
Významné osobnosti města
Životní prostředí
Partnerské město
Boguszów-Gorce
Zprávy z města
Smiřický infoservis
Co o nás napsali
2017
2016
Leden
Březen
Duben
Květen
Červenec
Srpen
Říjen
Listopad
Prosinec
2015
2014
2013
2012
2011
2010
2009
Fotogalerie
Revitalizace nám. Míru
Obnova zámeckého parku
Územní plán Smiřice
Úřední deska
Orgány města
Městský úřad
Městská policie
Správa hřbitovů
Krizové řízení
Volby 2018
Sociální oblast
Zdravotnictví
Školství
Kultura
Informační centrum
Zpravodaj
Sport
Cyklostezka Hradec
Králové – Josefov – Kuks
Společenské organizace
Firmy, instituce
Útulek pro psy
Internetový rozcestník
Turistické informace
Mapa webu


Rychlé odkazy
Smiřické svátky hudby
Smiřická kaple
Městská knihovna
Základní škola Smiřice
Dům dětí Smiřice
Kulturní středisko Dvorana
Mateřská škola Smiřice


Požár haly u trati ve Smiřicích zastavil vlaky na Trutnov a Liberec

Datum vydání: 13. dubna 2016
Zdroj: iDnes.cz – Hradecký kraj
Autor: Tomáš Hejtmánek

Sedm hasičských jednotek zasahovalo v úterý odpoledne u požáru skladovací haly ve Smiřicích na Hradecku. Oheň ohrožoval i sousední železniční trať. Provoz vlaků mezi Hradcem Králové a Jaroměří byl proto na několik hodin zcela přerušen.

K požáru došlo krátce po druhé hodině odpoledne v Cukrovarské ulici, v prázdné skladovací hale určené k demolici. Na místo vyrazily profesionální jednotky z Hradce Králové a Jaroměře, drážní hasiči a jednotky dobrovolných hasičů z Černilova, Černožic a Smiřic.

„Po příjezdu hasiči zjistili, že se jedná o jinak nevyužívanou halu, ve které nebyly přítomny žádné osoby. Požár zachvátil především střechu objektu o rozměrech deset na sedmdesát metrů. Hasiči se proto rozdělili na dvě skupiny. Na místo se dostavil také automobil s protiplynovým kontejnerem z důvodu zajištění potřebného množství dýchací techniky,“ popsala Alena Kuthanová z Hasičského záchranného sboru Královéhradeckého kraje.

Hala se nacházela v blízkosti trakčního vedení a hrozilo, že se oheň rozšíří do okolí železniční tratě. Hasiči proto nechali vedení vypnout. Provoz vlaků mezi Hradcem Králové a Jaroměří byl zcela zastaven a nahradily ho autobusy.

„Požár byl uhašen kolem půl páté odpoledne, ovšem dohašovací práce a dohled nad požářištěm prováděla místní jednotka sboru dobrovolných hasičů až do nočních hodin. Napájení trakčního vedení bylo obnoveno kolem šesté hodiny odpolední,“ doplnila Kuthanová.

Příčina vzniku požáru je v šetření. Událost se obešla bez zranění.


Aktualizace článku 15.04.2016, 13:15:37

 

Stát nekoordinuje stavby, po silnici na Polsko dělníci rozkopou i koleje

Datum vydání: 14. dubna 2016
Zdroj: iDnes.cz – Hradecký kraj
Autor: Petr Záleský

Nekonečné kolony na hlavním silničním tahu do Polska, které už dva týdny způsobuje oprava průtahu přes Holohlavy na Hradecku, od pondělí ještě zhoustnou. V úseku Hradec Králové – Jaroměř totiž začíná největší železniční výluka v kraji za uplynulých 20 let. Dopravní krize potrvá až do konce června.

Železniční trať mezi Hradcem a Jaroměří se zcela uzavře 18. dubna a výluka potrvá až do 2. srpna (o chystané výluce jsme psali zde). Na silnici I/33 či na objízdné trasy po silnicích okresního formátu vyrazí nejen náhradní autobusy, ale i mnoho lidí, kteří se v nich nechtějí mačkat s ostatními cestujícími.

Spěšné vlaky zvládnou cestu za 14 minut, avšak autobusy jsou podstatně pomalejší i bez čekání v Holohlavech.

„Jako dopravce máme problém, protože autobusová doprava trasu zvládá za dvojnásobek času,“ říká regionální ředitel Českých drah (ČD) Roman Moravčík.

Avizovaná půlhodina je však jen optimistickým odhadem. „Už ráno o půl šesté u Holohlav autobus běžně stojí 15 až 20 minut, od sedmi hodin to trvá půl hodiny,“ stěžuje si obyvatel Jaroměře, který do Hradce dojíždí za prací.

Už mu došla trpělivost, jeho stížnosti na současné načasování oprav silnice a železnice prý zůstávají bez odpovědi. „Na mé dotazy nereaguje nikdo z odpovědných lidí ani institucí. Jak vykonává ministerstvo dopravy dohled nad podřízenými organizacemi, když evidentně levá ruka neví, co dělá pravá?“ zlobí se.

Autobusy budou hledat nejrychlejší trasu

Přestože z mapy zastávek náhradní autobusové dopravy vyplývá, že přímé i zastávkové linky mezi Jaroměří, Hradcem a Pardubicemi budou jezdit vždy přes Holohlavy, dopravce připouští, že bude hledat rychlejší cestu, pravděpodobně přes Smiřice. „Objízdné trasy vymýšlíme tak, aby naše autobusy byly uzavírkou v Holohlavech postižené co nejméně,“ poznamenal vedoucí krajského centra ČD Tomáš Fiala.

Pro Smiřice znamenají opravy v Holohlavech zásadní problém, který se od pondělí ještě znásobí.

„Zácpu v Holohlavech se přes nás snaží objíždět spousta řidičů, a to nejen místních, ale i z Prahy a Polska. Je to hodně nepříjemné, protože chodci musí trávit hodně času na přechodech a naše silnice je i bez současných problémů ve špatném stavu. Když to řeknu slušně, vůbec z toho nejsme nadšení, protože doprava se zvedla mnohonásobně,“ zdůrazňuje smiřický starosta Luboš Tuzar.

„Je to pravda, přes Smiřice jezdí hodně místních, ale podle navigace i přespolní. Na státní silnici teď na 10 kamionů v průměru připadá asi 20 osobních aut, ale mohlo to být i horší. Musíme to vydržet, protože nám nic jiného nezbývá,“ uvádí starosta Holohlav Miloš Malínský.

Kritická situace na hlavním tahu do Polska potrvá dva a půl měsíce. Opravy povrchu vozovky, podloží a inženýrských sítí v úseku 540 metrů jsou naplánované do čtyř etap a mají skončit 27. června.

„Budou se tvořit kolony a bude tam nějaká čekací doba, ale k úplné uzavírce silnice nedojde,“ snaží se řidiče uklidnit Zdeněk Kos z královéhradecké pobočky Ředitelství silnic a dálnic.


Aktualizace článku 15.04.2016, 13:22:11